ISO 9001

Διαχείριση έργων πληροφορικής

Η διαχείριση έργων πληροφορικής είναι ο έλεγχος διαδικασιών και δραστηριοτήτων που σχετίζονται με έργα πληροφορικής. Ένα έργο πληροφορικής είναι οποιοδήποτε ασχολείται με υποδομές πληροφορικής, πληροφοριακά συστήματα ή επιχειρηματικά λογισμικά. Τα έργα πληροφορικής αποτελούνται από 5 ξεχωριστά στάδια. Αυτά τα στάδια είναι συνήθως τα ακόλουθα:

1.Εκκίνηση έργου

Ο στόχος του έργου προσδιορίζεται και το έργο δημιουργείται. Τότε πραγματοποιείται η μελέτη σκοπιμότητας για να διαπιστωθεί εάν είναι οικονομικά συμφέρουσα η ανάληψη του έργου.

2.Καθορισμός έργου και σχεδιασμός

Αυτό συμβαίνει όταν κάθε εργασία που απαιτείται για κάθε φάση του έργου χαρτογραφείται και οι πόροι κατανέμονται κατάλληλα. Γενικά θεωρείται ότι τα έργα πληροφορικής θα πρέπει να ενημερώνονται συχνά, με βάση την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας καθώς και την αλλαγή προτεραιοτήτων ή απροσδόκητων εξαρτήσεων. Ως εκ τούτου, οι διαχειριστές έργων πληροφορικής σχεδιάζουν συνήθως σε κύκλους.

3.Έναρξη έργου ή εκτέλεση

Σε αυτή τη φάση, ο υπέυθυνος έργου οδηγεί ολόκληρη την ομάδα σε κάθε βήμα του σχεδίου έργου. Ο τελικός στόχος είναι το παραδοτέο, είτε πρόκειται για προϊόν είτε για υπηρεσία.

4.Απόδοση και έλεγχος έργου

Ο υπεύθυνος του έργου τώρα θα συγκρίνει την κατάσταση του έργου και την πρόοδο σε σχέση με το σχέδιο. Κατά την διάρκεια αυτής της φάσης οι υπεύθυνοι του έργου μπορεί να χρειαστεί να αλλάξουν προγράμματα έτσι ώστε να γίνει ότι χρειαστεί για να παραμείνει το έργο εντός πλάνου.

5.Ολοκλήρωση έργου

Αφού έχουν ολοκληρωθει οι ενέργειες και ο πελάτης έχει εγκρίνει τα παραδοτέα, είναι απαραίτητη μια αξιολόγηση για να μετρηθεί η επιτυχία του έργου και να βγουν τα απαραίτητα μαθήματα από την πορεία υλοποίησής του.